Ik ben ...

... goed met groepen: ik krijg kleine én grote groepen in beweging door een combinatie van nieuwsgierigheid, humor, creativiteit, en een analytische houding. 

... een gesprekspyromaan: ik heb ruime ervaring in het ontsteken en stimuleren van reflectieve, inspirerende, verfrissende gesprekken in kleine én grote groepen.

... een doortastende werkvormenkoningin, die mensen weet te inspireren en enthousiasmeren. Ik bezit een arsenaal aan werkvormen en heb een goed gevoel voor groepsdynamiek.

... talig en snel, in het Nederlands én in het Engels. Door mijn ervaring in het buitenland en internationale samenwerkingen in mijn academische werk beweeg ik me ook soepel in internationale groepen. 

Curriculum vitae in een notendop

Na de studies Nederlands en Algemene Taalwetenschap werd ik docent op een middelbare school, waar ik ook het schooltheater organiseerde. Daarna deed ik promotieonderzoek en gaf ik jarenlang les aan studenten Geneeskunde over communicatie, en begeleidde ik jonge studenten in hun ontwikkeling tot arts. Vervolgens hielp ik docenten aan de universiteit bij het ontwerpen van onderwijs en didactiek. In al deze functies werkte ik met groepen en ontwikkelde ik technieken om zinvolle interactie in groepen te stimuleren.

Door het geven van onderwijs en trainingen, blijf ik zelf continu leren. Ik ben in het bezit van een eerstegraadsbevoegdheid als docent, een  BKO (BasisKwalificatie Onderwijs) diploma en een SKO (Senior Kwalificatie Onderwijs) diploma. Ik ben een CRKBO geregistreerd docent. 

Ik ben een gepromoveerde academicus en doe als Universitair Docent onderzoek naar onderwijs en interactie, met speciale aandacht voor medisch onderwijs. De focus ligt met name op de rol van goede en reflectieve gesprekken in het pad van student naar arts. Mijn onderzoek voer ik uit binnen het team Research in Education aan de Faculteit der Geneeskunde, Vrije Universiteit Amsterdam. Voor een lijst van mijn publicaties en academische prestaties kun je hier klikken.